POLASAÍ MEASÚNACHTA
Ráiteas Misean
Gur áit í Pobalscoil Ghaoth Dobhair ina mbeadh ard bhéim ar mheas ar a chéile, ar neamhspleáchas, ar fhéin mhuinín agus ar an fhírinne chun timpeallacht a chothú trí mheán na Gaeilge inár féidir le daltaí agus leis an fhoireann fórbairt de réir a gcumas go pearsanta, go sóisialta, go h-intleachtuil, go spioradálta, go morálta agus go fisicúil de réir na n-acmhainní atá curtha ar fáil ag an Roinn Oideachais agus Eolaíocht don scoil.
Réimse
Tá an doiciméad seo ag déanamh cur síos ar pholasaí measúnacht na scoile o thaobh :
- Daltaí úra na chéad bliana
- Daltaí ata ag aistriú ó scoilteacha eile
- Scrúdaithe tí
- Measúnacht Leanúnachas
- Measúnacht dhiagnóiseach
- Scrúdaithe Stáit
- Agallaimh Clárlanna – IB, Áth iarrthóirí, agus LCA
Réasúnaíocht:
Is é aidhm an pholasaí seo nó cinntiú a dhéanamh go bhfuil na céimeanna cuí i bhfeidhm sa dóigh is go féidir leis an scoil:
- Cinneadh a dhéanamh ar achan iarrthóir ag baint úsáid as na treoirlínte céanna
- Le measúnacht a dhéanamh ar gach dalta sa dóigh go bhfuil eolas ag an scoil ar a gcuid riachtanais, sa dóigh is gur féidir leis an scoil na h-acmhainní cuí a chur i bhfeidhm
- Le tuismitheoirí / caomhnóirí a chur ar an eolas faoi dhul chun cinn na ndaltaí
Dlí
Leanann an polasaí seo na roinn de na doiciméadaí seo a leanas:
Education for Persons with Special Educational Needs Act 2004
- An tAcht Oideachas, ( S.9.j, S.15.2.d, & S.27.1)
- Education Welfare Act 2000, (S.19.1, S.19.2 & S.19.3 )
- Equal Status Act 2000, (S.3.3, S.3.4, S.5, S.7.2 & S.7.3)
Aidhmeanna
Chun treoirlínte soiléir a bhunú ar
- Gá agus feidhm Measúnacht
- Measúnacht sa scoil go h-iomlán – gach ábhar
- Treoirlínte a bhunú chun measúnacht rialta a chuir i bhfeidhm
Cuspóirí
Le cinntiú go bhfuil:
- Múinteoirí ar an eolas faoi dhul chun cinn an dalta
- Dul chun cinn déanta ag gach scoláire
- Le tuismitheoir/ caomhnóirí a chur ar an eolas faoi dhul chun cinn an dalta
- Daltaí le riachtanais faoi leith, ag fáil na h-acmhainní cearta daofa fhéin sa dóigh agus nach bhfuil siad faoi bhac.
- Gach dalta ag oibriú ar a gcumas féin
An Feidhm le Measúnacht
I bPobalscoil Ghaoth Dobhair creideann muid gurb í an fheidhm atá le measúnacht nó na daltaí a bhogadh chun tosaigh ina gcuid foghlama féin.
- Tugann an mheasúnacht pictiúr soiléir ar fhorbairt an dalta go h-oideachasúil.
- Tá sé tábhachtach go mbeadh a fhios ag an múinteoir caidé atá ar eolas ag an dalta, na coincheapanna a thuig siad agus na scileanna atá foghlamaithe acu
- Tugann seo eolas don mhúinteoir ar caidé atá ar eolas ag na daltaí agus caidé a chaithfear áth-bhreithniú a dhéanamh ar
- Sé’n toradh atá ag an mheasúnacht seo nó go mbíonn na dalta níos gníomhaí ina gcuid foghlama féin agus go n-ardaítear á n-ionchais féin
- Caithfear measúnacht a ghlacadh go h-aonarach ach fósta caithfear comparáid a dhéanamh leis an obair atá déanta ag an dalta cheana féin
- Fósta caithfear torthaí na measúnachta a chur i gcomparáid le daltaí eile atá ar chomhaois
- Déanann an measúnacht seo
- Tuismitheoirí /caomhnóiír a chur ar an eolas faoi dul chun cinn an dalta (maith nó olc)
- Cuidiú le múinteoirí ina gcuid pleanála
- Eolas a thabhairt d`Eagrais eile taobh amuigh den scoil (HSE, NEPS) chun cuidiú breise a fhail
- An múinteoir tacaíochta foghlama a chur ar an eolas faoi dhaltaí a mbeadh deacrachtaí foghlama acu.
- Eolas a thabhairt chun daltaí a roinnt isteach i ranganna ag an leibhéal cuí in ábhar airithe
- Baintear úsáid as measúnacht ( DATS, Interest Inventories) lena daltaí chun cuidiú leo ábhair oiriúnacha a phiocadh don Ard Teist/ gairm
Cineálacha Measúnachta
Baintear úsáid as na measúnachta seo a leanas sa scoil:
- Scrúdaithe tí – Nollaig/ Samhradh agus trial scrúdaithe
- Scrúdaithe ranga
- Ceisteanna agus freagairt
- Obair Baile
- Tascanna
- Tógraí
- Diagnóiseach
- Tá Measunú caighdeánach Dhroim Chonrach déanta leis an 2ú Bl
Scrúdaithe Tí
-
- Bíonn scrúdaithe tí ann do na scoláirí uilig
-
- Bíonn na scrúdaithe seo ag dul ar aghaidh ag Nollag agus ag an Samhradh
-
- Ag an Nollaig bíonn na scrúdaithe don 1ú bliain déanta sa rang.
-
- Bíonn 3 lá de scrúdaithe ansin ag an 2u, 3ú, 4ú agus 5ú Bliain.
-
- Sa Samhradh bíonn 3 lá scrúdaithe ag an 1ú, 2ú agus 4ú bliain
-
- Déanann an 3ú agus 5ú bliain 5 la scrúdaithe i mí Feabhra/Márta mar triail scrúdaithe don Art Teistiméireacht agus an Teastas Sóisearach
Níl scruduithe iontrála ar bith ann do scolairí ag freastal ar Phobalscoil Ghaoth Dobhair
Measúnacht Leanúnach
1ú Bl
- Tá measúnacht fhoirmiúil i gceist do na daltaí úra atá ag teacht isteach sa chéad bhliain. Déantar scrúdú litriú ( WRAT4) agus scrúdú aois leitheoireachta (NGRT) a chur ar gach dalta.
- Beidh an scrúdú diagnóiseach CAT 4 a chur ar na daltaí uilig sa 1ú bliain chomh maith.
- Téann an Príomhoide i dteagmháil le na bun scoileanna chun eolas a bhailiú ar na daltaí (Sigma, Drumcondra agus Micra )
2ú Bl
- Déantar scrúdú litriú ( WRAT4) agus scrúdú aois leitheoireachta (NGRT) a chur ar gach dalta.
- Tá Measunú caighdeánach Dhroim Chonrach i mbearla agus mata déanta leis an 2ú Bl
- Deanfar topaic faoi leith, rognaithe ag na muinteoir mata, a theagaisc ar feadh seachtain agus scrúdú comónta ceann a thabhairt do gach dalta. ( Beidh seo faoi churam an Roinn Mata)
3ú Bl
- Déantar scrúdú litriú ( WRAT4) agus scrúdú aois leitheoireachta (NGRT) a chur ar gach dalta.
- Deanfar topaic faoi leith, rognaithe ag na muinteoir mata, a theagaisc ar feadh seachtain agus scrúdú comónta ceann a thabhairt do gach dalta. ( Beidh seo faoi churam an Roinn Mata)
4ú Bl
Déantar na scrúduithe cuí do na foirmeacha RACE mar is ga do dhaltaí faoi leith
Máta
Scrúdaithe Stáit
- Leanann an scoil na rialacha atá leagtha síos ag An Roinn Oideachas agus Scileanna maidir leis na Scrúdaithe Stáit
- Bíonn ionadaí speisialta sa scoil le linn na scrúdaithe do dhaltaí le riachtanaisí Faoi Leith
- Fáigheann siad seo mar gheall ar na foirmeacha Socruithe Réasúnacha do Scrúdaithe Teastais
Measúnacht mar pháirt den scoil iomlán
- Tá an mheasúnacht mar pháirt lárnach den teagasc i bPobalscoil Ghaoth Dobhair
- Tá ról ag achán mhúinteoir sa phróiseas, ní amháin an rúnaí scrúdaithe.
- Úsáidtear modhanna difriúla measúnachat trasna na n-ábhar uilig.
- Tá béim curtha ar obair baile in achan ábhar mar modh measúnacht
Taifead a choinneáil
- Ó thaobh scrúdaithe tí, tá na torthaí uilig stóráilte ar ríomhaire na h-oifige agus tá cruachóip de na torthaí uilig coinnithe in oifig na scoile.
- Coinníonn an múinteoir ranga taifead de na scrúdaithe ranga, obair baile agus rannpháirtíocht sa rang
- Tá torthaí na scrúdaithe stáit le fáil san oifig
- Maidir le na scrúdaithe diagnóiseach tá na taifead uilig coinnithe faoi ghlas ag an múinteoir tacaíochta foghlama
- Tá na scrúduithe agus torthaí DATS agus a léithid coinnithe in oifig an Mhúinteoir Treoir
Struchtúr Tuairisciú
- Cuirtear torthaí de na scrúdaithe tí na bhaile dhá uair sa bhliain i bhfoirm cártaí tuairisce.
- Tugtar torthaí do scrúdaithe ranga do na daltaí sa rang agus do thuismitheoirí / chaomhnóirí ag cruinnithe tuismitheoirí
- Tugtar torthaí de scrúdaíthe diagnóiseach go pearsanta do thuismitheoirí agus an dalta
Acmhainní
- CAT4
- DATS
- WRAT
- NELSON
- Spelling
- Career Directions
- Qualifax
- Careers Portal
GNÍOMHAIREACHTAÍ SHEACHTRACHA
- Baineann an scoil úsáid as gníomhaireachta proifisiúnta taobh amuigh den scoil chun chuidiú le measúnacht, mar shampla
- NEPS
- Síceolaí Oideachasúil
Athbhreithniú iomlán
Deireadh Fómhair 2017
Chuaigh an polasaí seo chuig an Bhord Bainistíochta ar an _______________
Síniú: ___________________________________
(Cathaoirleach an Bord Bainistíochta)
Dáta: ___________________________________
[subpages]